Friday 6 November 2009

perempuan itu dan lelaki itu

Posted by Nurul Ain at Friday, November 06, 2009
perempuan itu...
kawanku.dulu la...
kawan baikku. dulu la...
menjadi peneman tika aku x hepi.
menjadi tempat aku bercerita, bergurau senda, merempit bersama
meluahkan amarah, segala gundah gulana di jiwa.
teman aku menangis tika takut kehilangan
teman aku bergembira
dialah kawanku. dulu la...

tapi aku tak sangka...
warna hitam menyelubungi langit 'frienship' yang aku puja
perempuan itu
teman aku bercerita
menyebar cerita tentangku
menjaja kisah aku
sedangkan di guna initial 'kawan' ku
baru kini aku tahu
setelah bertahun-tahun berlalu
tahun-tahun sepi
aku mencari
siapa yang membuat onar
menyebar cerita tentangku
hingga aku dipandang buruk oleh yang lain
rupa-rupanya
dialah
perempuan itu...

Tuhan itu Maha Adil
Maha Mengetahui
perempuan itu
yang berpura-pura menjadi sahabatku
rupa-rupanya tak lebih daripada kenangan masa lalu
telah aku maafkan
tetapi tak mungkin aku lupakan
apa yang engkau telah lakukan pada aku
wwahai
perempuan itu...
pergilah engkau
jangan berpura-pura lagi
engkau dah x bererti dalam hidupku
walaupun aku sayangkan dan rindukan perempuan itu...
dulu



lelaki itu...
ada kisah denganku
lelaki itulah yang memberi aku sinar
lelaki itu yang menerima aku
yang aku kasih

biarpun ada kisah disebalik semua ini
aku bersyukur
aku tidak merampas lelaki itu daripada sesiapa
dia 'tidak berpunya'
aku juga 'available'
jadi
bukan salahku
bukan salahnya
everything is fair in love and war

aku berkasih
aku berperang
adil bukan?
yang aku tau
aku sayangkan lelaki itu
dan aku tak peduli kisah silamnya
kerana...
yang aku tahu
dia milikku
bukan milik perempuan itu

1 comments on "perempuan itu dan lelaki itu"

akmals on 8 November 2009 at 10:09 said...

bleh ke puisi campur dengan english nih?

Post a Comment

 

Ain? Ohoho! Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal